Jawatan Kosong Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak - 13 Julai 2014

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak mempelawa pemohon warganegara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi kekosongan untuk jawatan-jawatan seperti berikut (Klik untuk maklumat lanjut):

[not_mobile]▶[/not_mobile] Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W17
[not_mobile]▶[/not_mobile] Pembantu Penilaian Gred W17


 

jabatan ketua menteri sarawak
Sarawak is the largest of Malaysia’s 13 States and one of the two States located on the third largest island in the world -- Borneo. Known as the Land of the Hornbills, it is a unique and diverse gem in terms of its population, culture, geography and history.

Sarawak’s economy has been transformed in recent years, as the state diversifies away from its traditional reliance on mining, agriculture and forestry. Today, the government is developing the state’s infrastructure, high-tech industries and renewable energy sources with the aim of creating 1.5 million jobs and long-term economic prosperity by 2030.

Sarawak’s head of state is the Yang di-Pertua Negeri (or Governor). The State practises democracy system and the executive body is headed by Chief Minister.
 

Cara Memohon (Klik untuk memohon)



Pemohon yang berminat mengisi jawatan kosong Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak perlu memohon secara online disini. Pemohon yang telah mendaftar dan memohon jawatan yang disenaraikan tidak perlu lagi memohon semula sekiranya tempoh permohonan masih sah.

Pemohon yang telah mendaftar tetapi tidak memohon jawatan kosong yang disenaraikan boleh mengemaskini permohonan jawatan melalui akaun e-recruitment masing-masing. Bagi mereka yang belum mendaftar dan berminat memohon jawatan kosong yang diiklankan, perlu terlebih dahulu mengemukakan pendaftaran yang lengkap secara atas talian melalui laman web ini.

Sila rujuk SYARAT DAN CARA MEMOHON, PANDUAN PEMOHON dan SENARAI JAWATAN sebelum mengemukakan permohonan jawatan kosong dan pastikan semua maklumat diisi dengan lengkap dalam akaun e-recruitment. Maklumat lanjut jawatan kosong kerajaan Negeri Sarawak boleh didapati disini.
 

Tarikh tutup permohonan adalah pada : 13 Julai 2014

0 Response to "Jawatan Kosong Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak - 13 Julai 2014"

Post a Comment